Vissza

Kerékpározásnál is figyeljen oda a folyadékbevitelre

Hozááadott: 28.10.2022 9:04.28 Megtekintések száma: 15

28 Október 2022

Mindenhonnan hallani a helyes folyadékbevitelről, különösen a forró nyári napokon. Az elegendő folyadékfogyasztás azonban ugyanolyan fontos borús időben is. Még inkább, ha kint tölti az időt kerékpározással. Mit tegyenek a kerékpárosok, hogy elkerüljék a kiszáradást?

Kerékpározásnál is figyeljen oda a folyadékbevitelre

Igyon előtte

Ha a teste belülről kellően hidratált, sokkal könnyebb lesz a pedálozás. Azonban nem érdemes pár perccel a kezdés előtt vizet inni. Gondoljon folyadékbevitelre egy nappal előtte és igyon rendszeresen.

Nem szabad elfeledkezni az energiatartalékról sem mielőtt útnak indulna. Az előző cikkből megtudhatja mit együnk és mit ne együnk edzés előtt, közben és utána: 5 mítosz a kerékpárosok étrendjéről

Készüljön fel

Kevesen indulnak el víz nélkül kerékpározni vagy hosszabb utakra. Sok kerékpáros gyakran rosszul ítéli meg a folyadékbevitelt. Legjobb esetben útközben vízforrásra vagy büfére is bukkanhat. Ám ha még sincs a közelben, akkor az utolsó kilométereken nincs más dolgunk, mint fejjel lefelé fordítani az üres kulacsot, hogy kétségbeesetten próbáljuk belőle kinyerni az utolsó cseppeket.

A szájszárazság elkerülése meglehetősen egyszerű – csomagoljon extra folyadékot, és ne felejtsen el harapnivalót sem. A felszabaduló energiát gyorsan pótolják kiváló minőségű táplálékkiegészítők, például ízletes szeletek és zselék formájában.

Ne kerékpározzon szomjasan 

A kerékpár felszereltségének köszönhetően menet közben folyamatosan pótolhatja a folyadékot. Egyéb tevékenységeknél az egyetlen lehetőség a hátizsákba csomagolt víz, míg a háton két liter folyadék kényelmetlenné teheti az edzést, különösen a futók számára.

A kerékpárosoknak azonban praktikus kulacstartók is elérhetők, amelyeknek köszönhetően bármikor kéznél van a víz. Kis kortyokban kell inni legalább 20-30 percenként, nagyobb megerőltetés és túlzott izzadás esetén gyakrabban. A kerékpáros edzés óránkénti optimális folyadékmennyisége teljesítménytől és testfelépítéstől függően 0,5-1 liter között mozog.

kulacstartó

Pótolja az ásványi anyagokat

A tapasztaltabbak tudják, hogy az intenzív edzés során nem elég a víz. A fizikai megterhelés során szervezetünk nemcsak vizet használ és választ ki, hanem jelentős mennyiségű sót, magnéziumot, nátriumot, káliumot és cukrokat is. A kimerült tartalékok felelősek a kimerült szervezetért, amelyek hiánya később gondot okzhat.

A népszerű izotóniás italok, amelyekben magas az ionok, glükóz és egyéb szükséges anyagok koncentrációja, elegendő ásványi anyagot biztosítanak. Ezek nagyon jól jönnek a sportolóknak hosszú vagy nehéz utakon. Ne feledje azonban, hogy az ionos italok részei lehetnek a folyadékpótlásnak, de nem helyettesíthetik teljesen a klasszikus folyadékbevitelt. Ezért kombinálja őket tiszta vízzel a kiegyensúlyozott hidratálás érdekében.

Biztosítsa be magát

Akár szívószálas kulacsot is helyezhet a hátizsákjába, amivel szintén pótolhatja a folyadékot. A praktikus kulacsban akár 2 liter víz is elfér, amit könnyedén elkortyolhat a szívószálon keresztül. Hatékony módja a folyadékbevitel fenntartásának anélkül, hogy meg kellene állnia, le kellene szállnia a kerékpárról, és minden alkalommal ki kell vennie a palackot a hátizsákból vagy a tartóból.

szívószálas kulacs

Kerülje a jeges italokat

Szintén nagy hiba a hideg italokkal való folyadékpótlás. Ha felforrósodott torkot jeges vízzel hűsít, azzal a kockázattal járhat, hogy megfázik az orrmellékürege, vagy akár gyulladást is kaphat. Azonban szomjúságát hideg, jeges víz nélkül is olthatja. Az optimális hőmérsékletről egy hasznos, hőszigetelt kulacs gondoskodik, amely akár több órán keresztül is kellemesen hűvösen tartja az italt.

Sokkal könnyebb odafigyelni a helyes folyadékfogyasztásra, mint kezelni a kiszáradás következményeit, amelyet gyakran alábecsülnek. Bármelyiket is alkalmazza a folyadékpótlásra a fenti módszerek közül, szervezete nagyszerű kerékpáros teljesítménnyel fogja meghálálni.

Slovakiabike Youtube

Nyitvatartás:

Hétfő-Péntek:

09:30 - 17:00

Szombatonként: 

08:00 - 12:00

Vasárnapokon: Zárva

Kapcsolat

Debreceni Dávid

tel.sz.: +421 908 457 460

  • Kiskereskedelem
  • Kerékpárszervis
  • E-shop rendelések

 

Predvoľby súkromia
Cookies používame na zlepšenie vašej návštevy tejto webovej stránky, analýzu jej výkonnosti a zhromažďovanie údajov o jej používaní. Na tento účel môžeme použiť nástroje a služby tretích strán a zhromaždené údaje sa môžu preniesť k partnerom v EÚ, USA alebo iných krajinách. Kliknutím na „Prijať všetky cookies“ vyjadrujete svoj súhlas s týmto spracovaním. Nižšie môžete nájsť podrobné informácie alebo upraviť svoje preferencie.

Zásady ochrany osobných údajov

Ukázať podrobnosti
Naša webová stránka ukladá údaje na vašom zariadení (súbory cookie a úložiská prehliadača) na identifikáciu vašej relácie a dosiahnutie základnej funkčnosti platformy, zážitku z prehliadania a zabezpečenia.
Môžeme ukladať údaje na vašom zariadení (súbory cookie a úložiská prehliadača), aby sme mohli poskytovať doplnkové funkcie, ktoré zlepšujú váš zážitok z prehliadania, ukladať niektoré z vašich preferencií bez toho, aby ste mali používateľský účet alebo bez prihlásenia, používať skripty a/alebo zdroje tretích strán, widgety atď.
Používanie analytických nástrojov nám umožňuje lepšie porozumieť potrebám našich návštevníkov a tomu, ako používajú našu stránku. Môžeme použiť nástroje prvej alebo tretej strany na sledovanie alebo zaznamenávanie vášho prehliadania našej webovej stránky, na analýzu nástrojov alebo komponentov, s ktorými ste interagovali alebo ste ich používali, zaznamenávanie udalostí konverzií a podobne.
Môžeme používať súbory cookie a nástroje tretích strán na zlepšenie ponuky produktov a/alebo služieb našej alebo našich partnerov, jej relevantnosti pre vás na základe produktov alebo stránok, ktoré ste navštívili na tejto webovej stránke alebo na iných webových stránkach.

Bejelentkezés